Sluta mesa

Vaknade till en härlig lördag morgon med strålande sol och familjen åt olika håll under några timmar så vid lunch tid blir det prat om vi ska cykla Mjörn runt jag och maken imorgon söndag.
 
Jag hoppar av fast det är jag som pratat mest om det..då tar vi en cykeltur idag säger maken..jag nappar direkt trots min 5 mils runda i går.
 
Han vill ta mig med en tur så jag får känna en backe åt andra håller så att säga..uppför.
 
Maken är dragare hela rundan men jag kommer upp jämnsides några gånger..han tycker också att jag mesar och inte ligger med nog nära på rulle  som jag ska och han ser ju att jag har ork och kraft för det..och han har rätt:) 
Kommer upp jämnsides med honom i uppförsbackarna..något jag har blivit bättre på och det tackar jag nog de få intervall och backpass jag har haft sedan tjejvättern.
 
Väl hemma så slutar rundan på 4,9 mil och det känns bra:)
 
Men ska jobba mer på att sluta mesa...jag har ändå tagit steg från det kan jag säga..min snitt fart har ökat och mer än det sedan tjejvättern.
 
Så lite som behövs som att få en nytänding för att komma igång med träningen regelbundet och just att det är kul det är enormt viktigt för annars så ger det inget.
 
Nu choklad och soffhäng.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0