Ny cykel

För ganska så precis en vecka sedan så plingade det till i min telefon, ett paket var på väg..lycka! 
 
Leverans ända fram till dörren var det, en stor svart kartong..min nya cykel.
En cykel som passar mig i storlek..jag har hela tiden cyklat på för stor cykel men vi har fixat till den så den har funkat jättebra men så kommer man ju till en punkt där man känner att nej nu vill jag byta upp mig.
Vi kikade runt på lite olika märken och varianter men det slutade med ett klick från Canyon..man blev lite som ett barn på julafton och gick och väntade:)
 
Och jag har verkligen bytt upp mig nu med denna svarta skönhet som jag ska trampa många mil tillsammans med:)
 
Dagen efter som min cykel kom så tog jag en kort tur för att känna på den och det var bara kärlek på den som jag sa när jag kom hem..kändes så bra från första tramptaget.
Och den sköna känslan sitter kvar här och det har blivit några turer till med den och vi börjar lära känna varandra och snart är vi lika fast tillsammans som jag var med min röda pärla som finns kvar här än..den kommer jag slita med i vinter då den kommer hamna på trainern.
 
Cykeln som jag köpt är en Canyon Ultimate AL 9,0 en svart.
 
Denna cykeln var verkligen ett lyft för mig, jag tyckte det var roligt att cykla förut med men nu steg det flera grader till:)
 
Ni som bytt upp er i cykelväg vet nog vad jag talar om den där känslan när man trampar iväg och det liksom känns som man flyger fram..som jag sa har jag harvat runt med en traktor förut:) 
 
Nu hoppas jag på en fin höst så man kan trampa ute länge men framförallt ser jag fram emot den stundade våren och sommaren då motionsloppen börjar för jag vill gärna cykla några fler än något av vättern loppen.
 
Går ni i tankar på ny cykel så rekommenderar jag er verkligen att kika in på http://www.canyon.com/_se/
mycket cykel för pengarna.
 
                                                                                      


Kommentarer
Postat av: Fritz

Hallå Mariana,

Tack för din kommentar på min sida. Alltid kul med kommentarer. När jag ser att du har en blogg måste jag ju självklart fråga om du vill att den skall vara med på cykelbloggar??

Mvh
Fritz

2012-08-30 @ 08:48:44
URL: http://www.cykelbloggar.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0