Tjörn rundan

Tidigt i lördags morse så packade jag och maken in i bilen och åkte mot Tjörn. Cykellopp väntade Tjörn rundan på 5 mil.
 
Vädret var strålande även om den tidiga morgontimmen var små kylig men sol och blå himmel så ett fint cykelväder väntade.
 
På plats hämtade vi ut våra nummerlappar och så blev det frukost i strålande solsken men härlig utsikt..västkusten är bra vacker.
 
Bytte och om och fixade med cyklarna och drog oss så sakta mot starten. Det var mer folk än vi trodde som skulle cykla och det var många med racer och klubbar som skulle cykla.
 
Starten gick och upp på sadeln men då strulade det för mig med ena skon och pedalen så kom efter maken, trampade så småningom i kapp honom och vi fick bra ryggar att ligga med och det var ett bra tempo, för mig var det  lite mer än jag kör när jag är själv men jag vet att jag fixar det, det är detta att våga.
 
Tappade dock kontakten när det gick nerför så fick jaga lite på några ställen vilket gjorde att jag tyckte att jag inte fick det där fina flytet i min cykling.
 
Men jag har inget emot att cykla själv inte alls mitt pannaben har växt så det fixar jag. Men lite kul är det med att se att dessa testosteronstinna killar jaga och det är tiden och bäst och först som gäller. Visst vi tjejer har väl också detta i oss men jag upplever ändå att det blir på ett helt annat vis och sätt.
 
Rundan var otroligt rolig att cykla så den kommer vi att cykla igen om det passar för oss i almanackan.Banan var med kuperad än jag trodde den skulle vara. Depår efter banan var det som var utrustade med festis, banan och kexchoklad och i mål var det också det plus släta bullar. 
 
Det jag/vi saknade var väl möjlighet till dusch efteråt och toaletter men det löser sig alltid och man har ju hela havet att bada i om man vill det:)
 
Jag och maken trampade i mål tillsammans och var nöjda med loppet för det var som jag sa innan att vi skulle se det lite som av en utflykt och se och cykla i nya miljöer men även en träningsrunda.
Tiden vi trampade på slutade på 1.52 vilket är helt okej som sagt tävla gör jag bara mot mig själv och jag ser att jag har utvecklas i min cykling på flera vis.
 
Medalj fick vi med om halsen.
 
Så har ni möjlighet så är detta ett lopp jag rekommendera att cykla och vill man inte cykla hela så finns det en halva med.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0