Trotsade blåsten

Igår lördag så trosade vi blåsten och hoppade i cykläderna jag och maken för en liten tur.
Han är min dragare då när vi cyklar tillsammans..mycket bra:)
 
Bitvis tog vinden i enormt så det kändes i cykeln så man fick hålla i styret lite mer än vanligt men vi hade inte motvind hela vägen en liten bit hemåt hade vi fin medvind.
 
Men detta med vinden hänger jag inte upp mig så på idag som jag gjorde förut och det är väl också steg som man tar i sin cykling..man får ju liksom anpassa sig efter väderförhållanden och det är även lite s.k pannbensträning att mala på i motvind och se att man fixar det.
 
Våran lilla tur blev nästan 4 mil och vi fick till ett snitt på 28,9 inte illa tycker jag.
 
Och jag tar mig även i detta att ligga med bättre efter honom..jag har som sagt mest cyklat själv så då är det inte bara att tänka att man kan ligga med på s.k. rulle vilket många tror.
 
Man kan verkligen vara en fara för både sig själv och andra om man lägger sig med i en klunga på t.ex. Vättern Rundan om man aldrig har tränat på det.
 
Strålande söndag och en perfekt cykeldag får se om min svarta skönhet får luftas en stund även idag.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0